Jednotlivé týmy se v první části projektu seznámí s problematikou přijímacího pohovoru, spolupracují se sociálními partnery ve svém okolí (personální oddělení různých firem, úřad práce, ...), mapují požadavky zaměstnavatelů při přijímání nových zaměstnanců a okolnosti podporující úspěch při konkurzu. Seznamují se s principy komunikace s budoucím zaměstnavatelem jak před přijímacím pohovorem (orientace v médiích, práce s inzercí, motivační dopis, typy životopisu, oborová komunikace v cizím jazyce ad.), tak v jeho průběhu, tzn. příprava na přijímací pohovor jako takový (význam oblékání, správného vystupování, verbální i neverbální komunikace, diskriminační faktory ad.)Výsledkem práce studentů v této první části je zpracování metodické příručky pro žadatele o práci s názvem „Jak uspět při přijímacím pohovoru“. (Příručky budou po skončení projektu využívány ve škole jako ilustrační materiály k výuce.
Každý tým má k dispozici konzultanta, vyučujícího dle vlastního výběru, který budou během 1. kola jeho práci koordinovat a zároveň dohlížet na to, aby údaje uváděné ve vznikající příručce nebyly jen automatickým převzetím jiného zdroje.